bedifferent

Direktlänk till inlägg 5 december 2013

S.T.O.R.M

Av Anthony - 5 december 2013 18:35

       

STORM.

Hej bloggläsare!

Istiden närmar sig och snart lär vi se både mammutar och isberg häromkring!

Eller ja, det känns så i alla fall   ...

 

Min dag har tillmestadles varit hemsk, tråkig och riktigt, riktigt BLÅSIG!

Det började som vanligt med att jag steg upp kring halv 7, efter att ha sovit 5 timmar inatt. Jag duschade alldeles för länge, blev stressad och glömde nästan mitt SO-arbete hemma.. I skolan var maten hemskt, rent ut sagt.. ''Soppa'', eller nja, kanske mixade golvrester från förra veckan? Man börjar ju undra   ..

 

Så ja, äcklig mat, skitväder, kolsvart ute vid klockan 4 och låång dag i skolan!?

Vilken toppen start på dagen va? 

 

I alla fall, det positiva med skolan var att jag idag tillsammans med min grupp genomförde NO-debbaterna kring genetik. Själv fick man betyget ''A'' och ett plus i kanten av NO lärare Maria!   

 

När skoldagen väl var slut och jag skulle gå ut till busshållplatsen, så var naturligtvis bussen sen, som vanligt och det blåste så SJUKT MYCKET!?

Asså jag är ändå 1.92 cm lång och väger en del, så det krävs ändå en rejäl vindpust för att jag ska börja vingla.. Men, det gjorde jag i alla fall...

 

Så, efter att ha åkt buss i cirka 45 minuter så säger busschauffören '' Alla hållplatser är härmed inställda och bussen stannar ändast vid sin slutdestination (Malmö Centralen). 

Jaha, nej men vad kul tänker jag   , eller inte...

 

Så, eftersom alla tåg mot Triangeln (där jag bor) var inställda på grund av vädret, så fick jag ge mig ut i stormen...

 

Kaos i trafiken, springade människor överallt, cyklar som vält och regn som verkligen piskar en i ansiktet...

 

NU, är jag i alla fall hemma, efter att ha försökt varit på öppet hus, på Nya Latin i Malmö och eftersom det var intsällt, så gick både jag och mamma en mysig promenad i stormen, HELT I ONÖDAN!   

 

En varm kopp choklad, en julskinsmacka och nostalgi film kring tända ljus med mamma   

 

Jag håller mig inne, för här blåser det FAN INTE !!   

 

- Anthony

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anthony - 8 december 2013 17:15


  Hej Bloggläsare!   Så, varför bloggar inte Anthony när han är i Stockholm en hel helg?, han måste ju ha massor att blogga om, eller hur!?   Ja bloggläsare, när ni läst detta så kommer ni förstå PRECIS VARFÖR..   I fredags hade jag t...

Av Anthony - 5 december 2013 07:13

  Hej bloggläsare! Igår så var jag verkligen JÄTTE-trött efter att både ha lagat 3 rätters middag, lärt mig dagens engelsk-glosor och kompleterat mitt SO-arbete.. Att blogga fanns inte på kartan och jag har faktiskt bara sovit 5 timmar inatt....

Av Anthony - 4 december 2013 08:26


fet text kursiv text Hej Bloggläsare! Morgonen idag blev väldigt stressig och bloggar därför just nu från mobilen, på bussen påväg till skolan! Idag finns det mycket saker på schemat, och jag får innerligt hoppas att jag hinner svetsa ihop...

Av Anthony - 3 december 2013 19:20

  Hej bloggläsare! Kvällens inlägg kommer handla om den mysigaste och enligt mig BÄSTA tiden på året: Julen      Julgodis, pynt, julgranar, och ljus överallt! Just i år är julen för mig väldigt speciell, eftersom jag på julafton reser til...

Av Anthony - 3 december 2013 07:10


  Hej Bloggläsare! Idag slutar jag inte förrän 15.40, SÅ TRIST!  Redan nästa torsdag ska betygen vara satta och första terminen i 9:an har gått så otroligt fort! Ser fram emot gymnasiet något enormt, men kommer förmodligen kännas väldigt svå...

Presentation


Läs min presentation ♥

Fråga mig

24 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag flytta bloggen till nattstad?
 JA!
 NEJ!
 Bryr mig inte!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

:D

Psychedelic Pointer 12

Ovido - Quiz & Flashcards