bedifferent

Alla inlägg under oktober 2013

Av Anthony - 25 oktober 2013 08:07

Hej Bloggläsare!
Inatt sov Tilda hos mig, vilket hon ska göra idag igen.. Fried Chicken på NoodleMarket senare idag, nom nom nom <33 Sitter båda på bussen mot skolan & det lär bli en riktigt bra!

Älskar dig bästis <3!!

Av Anthony - 24 oktober 2013 07:24

Hej bloggläsare, här kommer 2 nyttiga ordspråk som man bör ta med sig genom livet <3! (som jag kommit på) <3

 

 

Foto: Tilda <3!

Ordspråk: Jag <3!

Redigering: Jag <3!

 

 

Foto: Jag <3!

Ordspråk: Jag <3!

Redigering: Jag <3!

 

- Anthony <33

Av Anthony - 23 oktober 2013 21:25

 

 

Stress!

 

Det kommer med jämna mellanrum..

Det dyker upp när det är som minst lämpligt och kan ofta vara väldigt svårt att hantera..

Jag är ofta stressad, oftare än vad folk kanske tror..

 

Jag satsar stenhårt på bra betyg i skolan, jag dansar, spelar teater, sjunger & spelar piano.. 

Och ja, det finns mycket mer? Man vill ju kunna ta det lite lungt ibland också.. inte behöva göra något speciellt? Ibland vill man bara finnas. 

 

Sen vill man kunna vara med kompisar, har man ett förhållande vill man hitta tid att träffa sin pojkvän/flickvän, man kanske vill umgås med familjen, men i vilket fall som helst, så kommer stress alltid att påverka människors beteende, humör och situation... 

 

Här kommer några tips från mig, som jag brukar använda när jag är stressad & behöver koppla av lite! : 

 

1: Att lyssna på musik kan ofta koppla bort omvärlden och ge en chansen att tänka själv.. Om du gillar att läsa, läs en bok under tiden, rita om det är din grej eller värm dig en kopp te? Alla sätt, som fungerar bra för just DIG, är bra sätt <3!

 

2: Prata med någon.. Jag känner mig själv, om jag är sur, ledsen, arg eller orolig för något, så vill jag stänga ute ALLT. Jag vill inte ha med någon att göra, jag vill inte att folk ska lägga sig i, jag vill inte prata med någon. Men att faktiskt prata med en kompis, vuxen eller någon annan som man VET bryr sig mycket om en själv, kan ofta hjälpa mer än man först tror.. Att få lätta på hjärtat, dela med sig av sina problem och kanske få hjälp att planera upp de saker som stressar en, kan göra enorm skillnad! <3 Tro mig, det har hjälp mig, väldigt ofta!

 

Egentligen är stress inget som kan botas.. 

Gör något som får dig på andra tankar, bara för en stund!

Om det sen innebär att gå ut med hunden, lira fotboll med en kompis eller sitta hemma och läsa.. Ja, det är upp till var och en.. 

 

Jag hoppas att texten hjälpt er stressade där ute lite, och om inte, ät lite Ben & Jerry's glass, DET funkar ALLTID! <3 [ haha ] ;)

 

Sov sött!

-Anthony <3

 

 

Av Anthony - 23 oktober 2013 08:06

Hej bloggläsare <3!
Morgonen har börjat riktigt bra.. Jag fick duscha i lugn och ro, köpa med mig en god liten fika till skolan & jag hann även spela lite piano <3 sitter nu och smsar med älskling & försöker kontakta Emilia, som jag kan se framför mig sprina runt , leta efter hårborsten xD <3!! Nu njuter jag av min varma kopp choklad & hoppas på att denna dagen blir superbra ! <3

- Anthony <3!

Av Anthony - 22 oktober 2013 07:14

Hej bloggläsare! <3

Här kommer 5 låttips, som jag vill dela med mig av just en morgon som denna! <3

Lyssna & sväng med <3! 

 

1: Marry The Night - Lady Gaga <3

 

 

 

2: Work B**ch - Britney Spears <3

 

 



3: Fighter - Christina Aguilera <3

 

 

 

4: Follow Me - Uncle Kracker <3

 

 

 

5: One Direction - Little Things <3

 

 

 

- Anthony :* <3

Av Anthony - 21 oktober 2013 07:22

Hej bloggläsare!

Hösten är sedan länge omkring oss, och det går mot ännu mörkare tider..

NÄR, börjar man använda vinterjacka?

Man vill inte vara den första som kommer till skolan i vinterjacka, eller ja, inte jag i alla fall xD!

Jag menar.. det är ju kallt? ELLER?

Åhh, får snacka med kompisarna idag om vad dem tycker, men nu måste jag gå om 5 minuter..

Fixa håret & snabbt städa upp på rummet! 

Hörs sen, ha en toppen morgon & fundera över vinterjackan ;) <3!

 

- Anthony :* <3

 

Av Anthony - 20 oktober 2013 12:33

 


Hej bloggläsare!

Skjortan är på & idag är det kalas ute i Sandby för båda kusinerna Zack & Filippa! <3

Idag är det exakt 65 dagar tills jag befinner mig i Kerala, indien & 9 dagar tills jag kommer upp till min underbara pojkvän i stockholm! <3

Nu, in i bilen, bilder från kalaset kommer om några timmar! <3

- Anthony <3

 

Av Anthony - 18 oktober 2013 08:02

Hej bloggläsare!
Imorse kändes det riktigt tungt & drygt att ta sig ur sängen.. Men, det är det väll alltid! ;)

Inte hört av min pojkvän än, då han börjar senare idag, så stackaren får väll ha lite sovmorgon.. Önskar jag kunde dela den med honom <33...

I alla fall , hem till Emilia idag, massa skoj! <3 Lär helt klart bli fler inlägg idag :)!!

Ses :*
- Anthony :) ;)

Presentation


Läs min presentation ♥

Fråga mig

24 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag flytta bloggen till nattstad?
 JA!
 NEJ!
 Bryr mig inte!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

:D

Psychedelic Pointer 12

Ovido - Quiz & Flashcards