bedifferent

Direktlänk till inlägg 8 december 2013

TÅG, EFTER TÅG, EFTER TÅG...

Av Anthony - 8 december 2013 17:15

 

Hej Bloggläsare!

 

Så, varför bloggar inte Anthony när han är i Stockholm en hel helg?, han måste ju ha massor att blogga om, eller hur!?

 

Ja bloggläsare, när ni läst detta så kommer ni förstå PRECIS VARFÖR..

 

I fredags hade jag tagit ledigt från skolan eftersom jag och mamma skulle åka upp till Stockholm med ett tåg som beräknats avgå 08.11 På grund av stormen var tåget försenat ett antal timmar och beräknades nu istället avgå klockan 12.11 Visst, okej, bättre sent än aldrig tänker vi och använder tiden till att städa lägenheten innan vi ger oss iväg. Så, alla väskor packade, biljetterna i tryggt förvar och vi befinner oss nu på Malmö central i riktigt god tid! (redan klockan 10.00 på morgonen)


Så, först ställde vi oss i kö till SJ-kundservice på stationen och efter att ha pratat med personalen där, hade vi nu fått klara besked på att SJ-snabbtåg till Stockholm C skulle avgå klockan 12.11, precis som det stod på SJ's hemsida. Skitbra! 

 

Vi handlar några kakor, varsin dricka, något tilltugg att äta på tåget och har läget under full kontroll!

 

Så, efter att behöva tränga sig före ett stort antal människor på perrongen, springa från ett spår till ett annat på grund av spårändring och ÄNTLIGEN hittat ett par bra platser intill restaurangvagnen, så börjar tåget sakta rulla iväg :)!

 

För de flesta människor hade äventyret varit över här och de flesta hade varit framme på Stockholm central cirka 5 timmar senare, men INTE VI   ...

 

Tåget rullar helt normalt fram och allt verkar fungera utmärkt. Haha.. Ja, hoppet är ju det sista som överger människan! 

  

Tåget bromsar hastigt in och stannar vid station Hjärup!?

 

Visst tänker jag, jag har väll bara aldrig lagt märke till Hjärupsstation förut? Mamma säger ingenting och alla andra i vagnen verkar inte reagera över den hastiga inbromsningen. Jag lutar mig tillbaka och surfar runt lite på mobilen, tills jag inser att vi fortfarande inte lämnat Hjärups station och att inga dörrar varken öppnas eller stängs på tåget?

 

Precis när jag tänkte fråga mamma vad som händer, så avbryts jag av en röst som flödar ut ur tågets högtalarsystem:

 

- Det är med sorg jag måste meddela att vi inte kan fullfölja vår resa till Stockholm...Tåget har av misstag rivit ner en livsfarlig elledning som bidrar till att tåget inte kan förflytta sig över huvudtaget...

 

                ................................

 

Så, efter att först ha sagt till oss passagerare att de ska ta oss till Stockholm på annat sätt, förflyttat cirka 50 människor till lund av någon anledning och låtit oss andra vänta 1 timme i ett tåg utan värme och ström så inser tillslut SJ att detta inte kommer funka...

 

SJ är inte duktiga på att hantera saker som denna och att förflytta 600 betalande passagerare från Hjärup till Malmö är ingen lätt uppgift...

 

De gick ut med informationen att de hade beställt 12 bussar, men dock kom bara 1...

 

Så, 600 personer och 1 buss? herregud   ..

 

Det slutade i alla fall med att jag och mamma lyckades få skjuts av en taxi hem efter att ha suttit i ett tåg UTAN VÄRME i hela 6 TIMMAR!? och ja, DET VAR SNÖSTORM UTE!   

 

Dagen efter var vi tvugna att tränga oss in i en buss till Hässleholm, för att därifårn åka tåg till Stockholm.. 

 

Nu är vi alla tillsammans igen och jag har fått tillbaka känslen i mina fötter...

 

Herregud, nu vet ni varför jag inte varit särskilt lockad av att skriva blogginlägg!   

 

Puss & Kram..

-Anthony

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anthony - 5 december 2013 18:35

        STORM. Hej bloggläsare! Istiden närmar sig och snart lär vi se både mammutar och isberg häromkring! Eller ja, det känns så i alla fall   ...   Min dag har tillmestadles varit hemsk, tråkig och riktigt, riktigt BLÅSIG! Det b...

Av Anthony - 5 december 2013 07:13

  Hej bloggläsare! Igår så var jag verkligen JÄTTE-trött efter att både ha lagat 3 rätters middag, lärt mig dagens engelsk-glosor och kompleterat mitt SO-arbete.. Att blogga fanns inte på kartan och jag har faktiskt bara sovit 5 timmar inatt....

Av Anthony - 4 december 2013 08:26


fet text kursiv text Hej Bloggläsare! Morgonen idag blev väldigt stressig och bloggar därför just nu från mobilen, på bussen påväg till skolan! Idag finns det mycket saker på schemat, och jag får innerligt hoppas att jag hinner svetsa ihop...

Av Anthony - 3 december 2013 19:20

  Hej bloggläsare! Kvällens inlägg kommer handla om den mysigaste och enligt mig BÄSTA tiden på året: Julen      Julgodis, pynt, julgranar, och ljus överallt! Just i år är julen för mig väldigt speciell, eftersom jag på julafton reser til...

Av Anthony - 3 december 2013 07:10


  Hej Bloggläsare! Idag slutar jag inte förrän 15.40, SÅ TRIST!  Redan nästa torsdag ska betygen vara satta och första terminen i 9:an har gått så otroligt fort! Ser fram emot gymnasiet något enormt, men kommer förmodligen kännas väldigt svå...

Presentation


Läs min presentation ♥

Fråga mig

24 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag flytta bloggen till nattstad?
 JA!
 NEJ!
 Bryr mig inte!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

:D

Psychedelic Pointer 12

Ovido - Quiz & Flashcards